مدیر جهاد کشاورزی مهریز گفت: برداشت محصول بادام در حومه شهر و بخش مرکزی شهرستان در سال زراعی جاری و در مقایسه با سال گذشته تا ۸۰ درصد کاهش یافت.

برداشت بادام در مهریز ۸۰ درصد کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین یحیی شفیعی با بیان اینکه ۱۳۰ هکتار از باغات مهریز به بادام اختصاص دارد افزود: کاهش دما و سرمازدگی درختان در اواخر سال گذشته و همچنین در اوایل بهار امسال علت اصلی خسارت شدید به درختان بادام شهرستان مهریز شد.

وی ادامه داد: برداشت بادام به مدت ۲ ماه در حومه شهر به خصوص در دهستان‌های میانکوه، ارنان و تنگچنار شهرستان ادامه داشت و حدود ۷۰۰ تن محصول برداشت شد که علاوه بر مصرف مردم منطقه بخشی برای فروش به بازار شهرهای یزد و استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

این مسئول مهمترین ارقام بادام شهرستان مهریز را ۲ نوع سنگی و کاغذی ذکر کرد و یادآور شد: حدود ۵۰۰ خانوار در شهر به خصوص در مناطق روستایی بخش مرکزی به صورت فعال در کاشت، داشت و برداشت این محصول فعالیت دارند.

برداشت بادام در مهریز ۸۰ درصد کاهش یافت

اراضی کشاورزی شهرستان مهریز ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار است که ۶۰ درصد آن به محصول باغی اختصاص دارد.

مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد و ‎شش هزار و ۹۱۷ هکتار از باغ‌های استان یزد در مهریز به کشت انواع محصول سردرختی اختصاص دارد.

مجموع زمین‌های قابل کشاورزی یزد ۱۷۵ هزار هکتار است که به دلیل واقع شدن استان در منطقه گرم و خشک، کاهش بارندگی و تداوم ۲۵ سال خشکسالی میزان بارندگی آن در سال ۱۳۷۰ شمسی ۱۱۰ میلیمتر بوده است که هم اکنون به کمتر از ۹۰ میلیمتر کاهش یافته و سطح زیرکشت این استان نیز به ۱۱۴ هزار هکتار تقلیل یافته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.